o-livia

Alla inlägg under april 2014

Av Olivia - 28 april 2014 15:43

Hej, nu har jag precis kommit hem från skolan ( vi slutade 14.45 ) nu hade jag tänkt berätta lite om min dag.

Jag vaknade på morgonen, jag tog på mig kläder och fixade mig till skolan ( jag åt ingen frukost xD ) sedan så gick jag till min kompis Filippa och vi gick till skolan tsm.

I skolan hade vi först planering, sedan hade vi bild, efter bilden hade vi rast och på rasten så gick jag och Filippa och kollade på när killarna spelade fotboll och vi gick runt och pratade lite med dom. Sen så kom vi in på lektion och hade so ( tråkigt!!! ) sen så åt vi lunch ( 11.10 ) väldigt tidigt, sen så gick vi ut på rast, då så gick vi till fotbollsplan och pratade och var lite med killarna och sen minns jag inte vad vi gjorde. Men efter det så hade vi musik och vi sjöng " stockholm i mitt hjärta " och " goast riders in the sky " och " he shoot me down bang bang " 

det var jätte kul! sen så slutade vi kl 14.45 och efter skolan så gick jag till kondis ( kiosken ) med Filippa sedan så gick vi hem ( Filippa och jag går hem tsm för vi bor på samma gata ) :) och nu sitter jag här och skriver och snart ska jag gå på gymnastik från halv sju till kl 8. Sen så ska jag äta middag och på gymnastiken är jag ju med vänner! :P xD :D :) sen så fixar jag lite hemma och sen så går jag och lägger mig! hoppas ni har en trevlig dag :)   

Av Olivia - 27 april 2014 15:54

Hejsan, idag har jag vart i skärholmen shopping centrum och shoppat lite saker med bästa Eve <3 Här kommer lite bilder på det vi köpt... ps. det var jätte kul! <3 :) :D :P Sedan har jag köpt en present till Filippa ( mileycool551 ) hon fyller år imorgon <3 :P                 

Av Olivia - 27 april 2014 07:51

Idag så ska jag åka in till stan med Eve för hon ska färga håret och efter så ska vi shoppa och fika. Det ska bli jätte kul. Ha en fortsatt bra dag, det kanske kommer ett inlägg senare. Hejdåå <3

Av Olivia - 26 april 2014 19:00

- mamma är maten klar snart? sa Minna.

- snart, du får vänta lite till. svarade mamma.

Minna gick upp på sitt rum och la sig i sängen. " vad är det för fel med mig? " sa hon för sig själv. Minna tänkte på allting som hade hänt i hennes liv, som när hon förlorade sin bästis i en bilolycka. Det börjar hon gråta för ibland.

Hon kände att det vattnade i ögonen. "snart kommer tårarna" tänkte hon. Hon kunde inte hålla emot längre. Tårarna bara rann. Mamma ropade att maten var klar men hon brydde sig inte, allt hon tänkte på nu var att hon inte orkade mer. Hon ville bara somna och aldrig vakna mer igen. Minna tårkade tårarna och gick ner till köket.

- vad är det? sa mamma, du är helt röd i ansiktet och tårögd.

- jag tänkte på Patricia. sa Minna.

Mamma gick fram till Minna och kramade henne. " du ska inte oroa dig, du kommer släppa det snart " sa mamma.

- Jag kommer aldrig att glömma henne, hon var min ända vän och nu har jag ingen absolut ingen.

Mamma ställde fram maten på bordet och de började äta. När Minna hade ätit klart så gick hon ut och skulle gå på promenad med sin hund Calle. Hon gick förbi kiosken. Där stod några tonnårskillar och så Hugo, underbaraste Hugo. Han var så vacker tyckte Minna. Hon tittade på honom och log, han log tillbaks och då sa en av tonnårskillarna:

- aha, värsta kärleksparet, och knuffade till Hugo lite försiktigt. 

Minna brydde sig inte om dom, hon bara gick. Vad skulle hon göra utan Calle? nu när Patricia är borta så är Calle hennes enda vän. När de kom hem så sa mamma:

- vetrinären ringde precis och de måste ta in Calle.

- VA? skrev Minna. Varför då?

- Calle har något problem med magen.

Minna kände hur en tår rann ner för min kind. Mamma sa att allt skulle bli bra.

* Nästa dag * 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Minna vaknade tidigt på morgonen, mamma hade redan åkt iväg med Calle till vetrinären.

Minna ringde mamma:

" ring, ring"

- Hallå?

- Mamma hur går det?

- Minna, hej gumman. Jag måste tyvärr säga att Calle måste avl...

- NEJ! Minna visste vad hon skulle säga. Calle skulle avlivas.

- Minna gumman, han var gammal.

- har han redan dött? frågade Minna.

- Ja tyvärr älskling.

Minna la på. Hon la sig på sängen.

- han var den enda jag hade kvar. Sa hon. Jag har redan förlorat en vän och nu den andra, och nu har jag ingen.

Minna sprang ut. Hon sprang fram till vägen och la sig mitt över vägen. Hon ville dö. Bort från denna hemska planet. Det kom en lastbil i full fart, nu gärller det tänkte hon. Sen blev det svart.

Hoppas ni gillade novellen och ni får gärna kommenetera om ni vill ha mera noveller :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en tjej på 11 vårar som älskar att läsa och vara med kompisar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards